از اون مساله های سخت سخت !!

رفته بودم مدرسه محدثه واسه انتخاب رشته .گفته بودن بیان پیش مشاورشون

خواهر بی خیال من بدون کارنامه اش پاشده اومده مدرسه.آی که چقدر حرص خوردم از دستش

نه شماره پرونده نه شماره داوطلبی نه کد رهگیری ! هیچ کدوم رو نداشته

زنگ زدیم خونه اینا رو بهمون بگن.حالا اون هوشیاری که تو خونه جواب داده هم یه رقم رو اشتباه گفته

دیگه محدثه خانوم زحمت کشیدن به حافظشون فشار اوردن شماره داوطلبی رو یاد اوردن

خلاصه که بالاخره بعد از مشقت ها و پیاده روی های فراوان به کارنامه رسیدیم

موقعی رفته بود تو دفتر مدرسه منم کنار اتاق شهداشون منتظر بودم

اتاق شهدا و دفتر پرورشی کنار هم بودن کنار در دفتر پرورشی یه تابلو زده بودن

از معرفی یه شهید و یه قسمت کوتاه از وصیت نامه اش

خب واضحه که نباید ازم توقع داشته باشید کل وصیت نامه رو یادم بیاد! :دی

ولی اون قسمتی که یادم مونده و کلا گیر همین قسمت بودم اینه

" خوش به حال کسانی که ولی فقیه زمانشان را شناخته باشند"

 

خیلی گیر این قضیه ام! به خصوص در مورد کسایی که میان خونمون برا خواستگاری

و قریب به 99 درصدشون به همین علت رد شدن!

و همینم باعث شده که من از نظر اطرافیانم یه ادم احمق باشم که گیر داده به چیز یکه تو زندگیش قرار نیس به کار بیاد !!!!!!!

 

من اینجوری این قضیه رو برا خودم توضیح دادم

 

طبق ایات و روایات و سخنرانی هایی که میشه تقریبا به این دوره از زمان گفته میشه آخرالزمان

یعنی احتمال ظهور "امام" زیاده

خب ربطش چیه ؟

من میگم کسی که الان نتونه مطیع امر ولی فقیه باشه و حرفاشون قبول کنه

هیچ تضمینی نیس که وقتی امام ظهور کردند بتونه مطیع امر امام باشه

خب این کجای زندگی نمود پیدا میکنه؟

از نظر من هدف زندگی مشترک به تعالی رسیدن هر دونفره. یعنی اگه هدف هرکدوم از ما بندگی کردن باشه

ما با ازدواج میتونیم راحت تر به این هدف برسیم چونکه اصولا هرکاری گروهی بهتر انجام میشه و پیشرفتش هم بیشتره

یکی از چیزهایی هم که توی دین ما به شدت بهش تاکید شده قضیه ی " ولایت" هس

خوارج چرا خوارج شدن! به خاطر همین مساله ولایت!

یزید چرا به اون وضع دچار شد؟ به خاطر مساله ولایت!

و نمونه های دیگه1

حالا اگر یه طرف این مساله رو قبول نداشته باشه یا این قضیه تو زندگیش نمود عملی نداشته باشه!

اونم توی این دوره ! و با اون هدفی که بالاتر ذکر شد!

چطوری میشه بهش اعتماد کرد؟

چطوری میشه قبول کرد این ادم میتونه به تکامل طرف مقابل کمک کنه؟

چطوری میشه قبول کرد این ادم کمک میکنه به تربیت فرزندی که قراره امام زمانی باشه؟

 

من نمیتونم اعتماد کنم! حالا اگه بقیه میتونن این دلیل بر قوی بودن اعتقادات و روحیه شونه! همه مثل هم نیستن ک!

در نتیجه! ای اطرافیان عزیز که جدیدا منو تهدید هم میکنید

انقدر تهدید کنید تا جون من دربیاد برید کیفشو ببرید :دی

ولی! فعلا همینه که هس!

 

خیلی ها هستن که کلا هدفی از این زندگی کردن ندارن

یعنی به قول حاج اقا پناهیان. میخورن میخوابن درس میخونن دانشگاه قبول میشن سرکار میرن ازدواج میکنن بچه دار میشن بچشون مدرسه میره کنکور قبول میشه سرکار میره ازدواج میکنه نوه دار میشه و....چرا؟ خب بقیه هم همینطوری ان! خب بقیه هم همینجوری زندگی میکنن!و...

این دور همچنان میچرخه و هیچ هدفی هم نداره...

 

 

پ ن1

خیلی وقت بود کسی زنگ نزده بود خونمون خبر عروس شدن و عقد کردنمو بهم بده :دی

جدیدا انگار قراره به روش های 2-3 سال پیش خواستگاری کنن.

اخه عزیزان! من اگه با این روش ها خر بشو بودم! سر نفرات قبلی که دست بر قضا از شما زرنگ تر هم بودن خر شده بودم! :دی

 

پ ن2

اگه به نظرتون من دارم اشتباه می کنم بهم بگید ممنونم میشم...

 

1

این دوتا قضیه مسلما دلایل دیگه ای هم داشتن ولی نظر شخصی من اینه که این دلیلی که بالا ذکر شده مهم تر از بقیشونه!

 

 

 

پلڪــــ شیشـہ اے
۲۶ مرداد ۱۹:۰۸
سلام آبجی

دقیقاً من هم همین شرایط رو داشتم و همه ایستاده بودن که به من بگن این چیزا توی زندگی به کارت نمیاد. ولی واقعاً نمیشه از این چیزا کوتاه اومد. مخصوصاً واسه ما خانم ها که باید ولایت پذیر همسرمون هم باشیم. اگر اون راهش کج باشه خیلی گرفتاری پیش میاد و کشمکش. خیلی خوب گفتی تربیت بچه و ... رو.

توکل به خدا :)
ان شاءالله که در بهترین زمان و مکان خدا به نیمه گمشده ای که بهترین همراهه برات برسوندت.
پاسخ :
سلام عزیزجان :)

این ولایپ پذیری همسر رو واقعا خیلی خیلی خوب گفتی
خدا خیرت بده :)

و توکلت علی الله :)
ممنونم عزیزجان الهی آمین
ان شالله خدا همه ی جوونهامون رو خوشبخت و عاقبت بخیر کنه...
شهاب الدین ..
۲۶ مرداد ۲۳:۵۴
سلام
شبتون به خیر،حال و اوضاعتون خوبه ان شاءالله؟
به شدت تو این مسئله باهاتون هم عقیده ام.موقع انتخاب جدا بایستی رو این مورد و مواردی از این دست پافشاری کنید.به خصوص که مرد ریاست خانواده رو به عهده داره،باید پایبندی اش به دستورات دینی بیشتر از خانم باشه.
اگرچه که آینده قابل پیشبینی نیست و چه بسا زن یا مرد از اعتقاداتشون برگردن.که اون موقع تا وقتی ارتداد ثابت نشده،باید زندگی مشترک رو آسیه وار ادامه داد.
ان شاءالله یکی از سربازهای مخلص آقا نصیبتون بشه.
پاسخ :
سلام
شب شما هم بخیر.خداروشکر میکنم چون میتونه بدتر از اینم بشه:)

کاش اطرافیان منم به اندازه شما باهام موافق بودن!
این نکته دومتون رو باید با اب طلا نوشت و قاب گرفت

ممنونم..امید ب خدا..هرچی خیره همون بشه ان شاالله..

در مسیر شدن
۳۱ مرداد ۰۲:۴۵
انصافا کار سختی در پیش رو دارین
خدا قوت
امیدوارم محکم و استوار ادامه بدین با توکل و استعانت از خدا و اولیاء اش
پاسخ :
ممنونم :)
ان شاالله همه ی جووانهامون عاقبت بخیر بشند :)
متین
۲۱ آبان ۲۲:۳۲
سلام،به نظر خانم بسیار مقید و معتقد هستید ،و در این دوره زمانه به ندرت می توان جوانی امثال شما یافت، فرمودید سنگ بنای معیارهای ازدواج تان ،ولایت پذیری همسر آینده تان می باشد ، قطعا شما حق دارید همسرتان را انتخاب کنید و معیارهایی داشته باشید برایم جالب است شما چگونه به این ولایت پذیری یا عدم آن از سوی خواستگار پی می برید از آن جهت عرض می کنم منطقا و عرفا بیشتر خواستگارهای شما با توجه به شرایط شما باید انسانهای مذهبی و اهل نماز و روزه باشند،یعنی شیوه شما برای درک این مورد چیست؟

فرض کنیم ولایت پذیری آقا ،تحقق یافت آیا شما حاضرید با یک فرد بد قواره و زشت و سرمایه اندک ولی مومن و ولایتمدار ازدواج کنید ؟
پاسخ :
سلام
شما لطف دارید من اینجوری که شما میفرمایید هم نیستم

والا خیلی هم اینطوری که شما میگید از این خبرا نیس که همه مذهبی باشن! البته مذهبی تا مذهبی هم داریم یه دوره ایه ک تعریف کلمات هم متفاوته

والا عرفش اینه ک من از زیر جواب دادن به این سوال شما در برم
به هر حال! والا من به زیاد سوال و جواب می کنم تا بفهمم طرف مقابلم چجوریاس . سریع هم قبول نمیکنم حرف رو!

من کلا دوتا معیار دارم! شخص مقابلم اون دوتا معیار رو داشته باشه بقیه چیزا از اهمیت به شدت پایینی برخوردان. از نظر من نمیشه به این سوال شما یه جواب عاقلانه و منطقی داد.
متین
۲۲ آبان ۱۳:۱۹
سلام ،ممنون که پاسخ دادید ، بهر حال بنده قصد آزردگی خاطر شما را نداشتم ، فقط می خواستم بداتم در دوره ای که انسانها خیلی خوب نقش بازی می کنند از چه شیوه ای برای صداقت آنها در رابطه با ولایت پذیری استفاده کنید، ممنون می شوم مصداقی بفرمایید ؟همچنین فرمود تقریبا تمام معیارتان برای همسر آینده تان دو چیز هست و بقیه موارد به شدت کم اهمیت است ،یک مورد که ولایت پذیری بود ،مورد دوم چیست؟ البته در صورت تمایل بیان کنید ؟ جالب است فردی که ظاهرا فردی مقید است (چون بنده شما را نمی شناسم و شما هم من را نمی شناسید که حمل بر تملق و چاپلوسی شود) چه معیاری برای ازدواج دارم ، منصفانه بگویم در بین افراد مومن حداقل در ظاهر بنده تا حالا ندیدم کسی حداقل صریحا ،ولایت پذیری را معیار ازدواج قرار دهد. موفقیت و شادمانی مانا برایتان آرزومندم.
پاسخ :
سلام خواهش می کنم.متوجهم :)
ببینید درسته که ادم ها زیادی نقش بازی میکنن ولی دو مورد وجود داره اول اینکه جلسه خواستگاری رسمی وضعیت متفاوته با جلسات غیررسمی و اشنایی های دیگه
دوم هم اینکه هر دو طرف تو جلسه خواستگاری هدفشون اینه که به بهترین نحو در سطح حداقلی طرف مقابلشون رو بشناسن پای عشق و عاشقی و هوس وسط نیس که کسی راحت بگیره
ولی اینکه مصداقی بگم من کتابهای گلبرگ زندگی حاج اقا دهنوی و مجومه 4 جلدی حاج اقا عباسی ولدی رو خوندم (اسم کتابشون الان یادم نیس) توی این کتابها میشه گفت این اساتید یاد میدن که چجوری سوال و جواب کنیم که به نتیجه درست برسیم. مثلا تو هر دوی این کتابها اومده که از در مورد گرایشات سیاسی سوال کنید.شما یه سوال میکنید که به کدوم جریان گرایش داره طرفتون. اونم یه جوابی میده مثلا میگه من خیلی با این تندروها حال نمیکنم. اینجا مشخص میشه طرف چه خطی داره. من بعد این سوال همیشه میپرسم که ولایت فقیه چه نقشی داره و تا چه حد دستورات و نظریات و راهنمایی هاشون رو عملی می کنید. تا الان جوابی که من از اکثریت شنیدم این بوده : ولایت فقیه در حد همون که رساله اومده :| این معنیش اینه که این جماعت ولایت فقیه رو در حد جانشینی امام نمیدونن...
البته اینم اضافه کنم که سوال و جواب به تنهایی کفایت نمیکنه و قطعا باید تحقیق درست و درمون هم صورت بگیره)

من یه نظریه ای دارم که میگه کسی که ولایی باشه دین داره و مومن محسوب میشه و مومن هم باید تو حساب خوش اخلاقی باشه.پس تا اینجا دین و اخلاق معیاری توامان هستن(من معتقدم عکس این قضیه صدق نمیکنه. یعنی لزوما فرد با اخلاق دین دار نیس)
معیار دوم اهمیت به تحصیل علمه. این معیار به خاطر شخصیت خودمه.برا من درس و علم اهمیت و ارزش زیادی داره چون برا خودم ارزش داره ترجیح میدم شخص مقابلم هم برای این مورد ارزش قائل باشه. هم مانع تحصیل علم من نمیشه هم خودش برای بدست اوردن علم تلاش میکنه. (این هم از نظر من در راستای ولایته. هم حضرت اقا جهاد علمی رو مطرح کردن و هم موقعی که امام زمان (عج) ظهور میکنن توی دستگاه حکومتیشون احتیاجه به عالم و دانشمند...)



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
منِ مختصر
میخوام دل به دریا بزنم
اوج بگیرم
پرواز کنم!
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان