خوش آن روزی که این دنیا سرآید...

صبح با یه صدای بلند حزن انگیزِ دل نواز نیمه هوشیار شدم

وقتی کامل بیدار شدم دیدم پدر دارن خندوانه میبینن

و اون صدای حزن انگیز مربوط به مهمون برنامه اس.

اعتراف میکنم جز معدود صداهایی هست که حتی الان هم داره توی گوشم تکرار میشه!

( من کلا 6-5 تا اهنگ دارم که اگه یه زمانی هوس اهنگ گوش دادن به سرم بزنه همونا رو گوش میکنم!)

انقدر متن این شعر زیباس که زبان قاصره در برابرش !

جدای از صدای قشنگ، شخصیت اقای مهمون هم برام جالب بود.

و همین باعث شد فاصله ی بین صبحانه خوردن و اماده شدنم حواسم به تلویزیون هم باشه!

و صحبتهاش در رابطه با مساله ی فرهنگ واقعا خوب بود.

میگفتن کشور اتریش یه وام از امریکا یگیره برا بازسازی کشورش.

رییس جمهورش مبلغ زیادی از اون وام رو خرج مسائل فرهنگی کشور میکنن مثل ساخت محل هایی برا نماش تئاتر.

وقتی بهش میگن ما این وام رو دادیم که تو کشور رو بازسازی کنی و کارخونه بسازی

رییس جمهورش میگه من اگه بتونم فرهنگ رو توی جامعه ام توسعه بدم تونستم صنعت رو هم توسعه بدم ( نقل به مضمون)

 

موقعی این حرف رو شنیدم فقط داشتم به توصیه های اقامون در مورد فرهنگ فکر میکردم

نمیخوام بگم کاش مسئولین اجرایی و مدیران کشور ماهم در این حد به مساله ی فرهنگ ارزش میدادن

میخوام بگم کاش خودمون به این مساله ی فرهنگ حساس میشدیم

تک به تکمون به جای شعار دادن ! این مساله فرهنگ رو حداقل تو زندگی خودمون عملی میکردیم

مثل فرهنگ شهروندی، فرهنگ همسایگی، فرهنگ رانندگی و...

از قدیم گفتن قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود

 

باید میرفتم بیرون و بیشتر از این نمیشد از صحبتای اقای مهمون لذت ببرم

مهمون برنامه اقای مهدی سلطانی بودن.

جهت اینکه خودم خیلی خوشم اومد از شعر و همچنین خوانش اقای سلطانی هردوش رو اینجا میذارم.

 

شعر

 

درین دنیا،تک وتنها شدم من

گیاهی در دل صحرا شدم من

چو مجنونی که از مردم گریزد

شتابان در پی لیلا شدم من

چه بی اثر می خندم

چه بی ثمر می گریم

به ناکامی چرا رسوا شدم من

چرا عاشق چرا شیدا شدم من

من آن دیر آشنا را میشناسم

من آن شیرین ادا را می شناسم

محبت بین ما کار خدا بود

ازینجا من خدا را می شناسم

چه بی اثر می خندم

چه بی ثمر می گریم

به ناکامی چرا رسوا شدم من

چرا عاشق چرا شیدا شدم من

خوش آن روزی که این دنیا سرآید

قیامت با قیام محشر برآید

بگیرم دامن عدل الهی

بپرسم کام عاشق کی برآید

چه بی اثر می خندم

چه بی ثمر می گریم

به ناکامی چرا رسوا شدم من

چرا عاشق چرا شیدا شدم من

 

دریافت خوانش با حجم 26.7

 

پ ن

امروز درسهای زیادی داشت برا من...

اسپریچو ツ
۳۱ تیر ۲۲:۴۷
اتفاقا صبح که صدای این بنده خدا تو سرم بود میخواستم برم خفش کنم:|
پاسخ :
:D
 قشنگ میخونه ک!
آبان دخت ...
۰۱ مرداد ۲۲:۰۳
شعره قشنگه :)
پاسخ :
:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
منِ مختصر
میخوام دل به دریا بزنم
اوج بگیرم
پرواز کنم!
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان