احساس نیاز...

هفته پیش دنبال یه دست لباس رسمی بودم

 برا همین راهی بازار قدیمی شهر شدم

قریب به اکثریت مغازه های این بازار رو طلافروشی ها تشکیل میدن

از کنار طلافروشی ها که رد میشدیم خواهرم میگفت

با پول تسویه شرکت برا خودت یه نیم ست یا انگشتری چیزی بگیر

همین حرف وسوسه ام کرده بود که یه نگاهی هم به ویترین مغازه ها بندازم

من اصولا علاقه ای به طلا ندارم به خصوص از نوع زرد رنگش

ولی همین دیدنش باعث شده بود فکرم درگیرش بشه و نسبت به داشتنش و خریدنش احساس نیاز کنم!

تو این چند روز با خودم فکر میکردم که دیگه این "احساس نیاز" منو مجبور میکنه که چیا بخرم یا کجاها برم یا چه کاری بکنم؟

اصلا این "احساس نیاز"ه چطور تا دیروز پریروز که تو خونه بودم و طلافروشی ندیده بودم تو کار نبود! یهو از کجا پیداش شد!!؟

میدونی میخوام چی بگم!؟

میخوام بگم ماها گیر همین احساس نیاز کردنه ایم

یعنی کافیه احساس کنیم به فلان مانتو، فلان مدل چادر، فلان رنگ روسری نیاز داریم! سریع راهی بازار میشیم برا رفع این نیازه!

حالا اگه پولشم باشه که دیگه هیچ! به جای یکی ! دوتا هم برمیداریم!

یا علاوه بر اون چیزی که میخواستیم اگه یه چیزی دیگه هم به چشمون بیاد برمیداریم!

 

شده تا حالا احساس نیاز کنیم به داشتن یه راهنما؟

به کسی که کمکون کنه و تو این اشفته بازار دنیا راه درست رو بهمون نشون بده؟

به یکی که هوامونو داشته باشه؟

شده تا حالا احساس کنیم نیاز داریم به وجود مبارک امام زمانمون (عجل الله...)؟

شده نیاز پیدا کنیم به راهنمایی و کمک اماممون؟

چقدر تا حالا رفتیم دنبال رفع این احساس نیازه؟

اصلا به رفع این احساسه فکر هم کردیم!!؟

 

غریبی اماممون به خاطر بی یار و یاور بودنشون نیس که یار و یاور هم داره و دربند این نیس که ما بشیم یارشون

غریبی اماممون به خاطر اینه که ما هنوز این احساس نیاز رو نسبت به وجود نازنینشون پیدا نکردیم

ما هنوز احساس نکردیم که یه کسی رو تو زندگیمون کم داریم

ما هنوز نفهمیدیم که نبودن اماممون چقدر تلخ و سخته...

 

امروز حاج اقا میگفت تو زندگیتون یاد کنید از امام زمان (عجل الله...)

هرکاری که میخواید بکنید اسم امام زمان رو بیارید

ببینید این کاری که میخواید انجام بدید رضایت امام زمان توش هست یا نه

هر دفعه اسم امام زمان رو اوردیم یه دونه هم سلام بدید بهشون1

با روزی 4-5 بار شروع کنیم تا کم کم جا بیفته تو زندگیمون این یاد کردنه...

بیاید جواب بدیم به این احساس نیازه یا اصلا جا بندازیم این احساس رو تو زندگیمون...

 

1. یه جایی خوندم هرموقع میخوای سلام بدی به امام زمان بگو " السلام علیکم یا بقیه الله"

 

پ ن1

من فقط دو شب نبودما! تا کی 65 تا پست رو بخونم اخه :|

 

پ ن2

این متن رو براساس افکار و استنباطهای خودم نوشتم نه بر مبنای علمی ;)

 

بعدانوشت

خودم با این غلط املایی هام داغون شدم اصلا! :| :)))

ممنون از دوستانی که گوشزد میکنن غلطها رو

شهاب الدین ..
۰۷ شهریور ۰۰:۴۱
سلام
چقدر قشنگ و خوب وصف حال کردین!دقیق،کامل....واقعا همینه...احساس نیاز نکردیم.کافیه یه ذره خودمون رو درگیر کنیم و بهش فکر کنیم تا این احساس نیاز روپیدا کنیم..
اصلا اگه دقت کنیم،فعلش هم پیدا کردنه:احساس نیاز پیدا کردن!
یعنی باید گشت پیدا کرد که واقعا به چی نیاز داریم و چی رو نیاز نداریم.
ممنون از مطلب زیباتون؛التماس دعا
پاسخ :
سلام
لطف دارین شما
فعلا فکر کنیم اصلی ترین نیازمون همین نیاز باشه
اصلا این نیازه رو ک برطرف کنیم بی نیاز میشیم حتی
خواهش میکنم حاجت روا ان شاالله
در مسیر شدن
۰۷ شهریور ۰۵:۲۶
اصن استنباطت تو حلقِ بیان و بیانی ها
اشاره ی خوبی داشتی به بحث نیاز و نیاز کاذب و حقیقی
و مصرف زدگی مون که بر اثر همون نیازِ کاذبه است

و یادی کنیم از تنها ترین سردار
پاسخ :
:))
خوشم میاد همه ی زوایاشو دراوردی:) دمت گرم ؛)

واقعا هم تنهاترینه..
آبان دخت ...
۰۷ شهریور ۱۲:۲۸
هوممم درسته...احساس نیازه...

:: با نظر در مسیر شدن موافقم من :)

:: السلام علیک یا بقیه الله :)

:: منم دو شب نبودم کلی ستاره روشن شد...عَی خدا :/
پاسخ :
:)

السلام علیک یا بقیه الله

کلی وقت گزاشتم هنوزم ۲۰تا مونده :|تا شب بیشتر نشه صلوات :))
bahar ...
۰۷ شهریور ۱۳:۳۵
(((((((: این نیازه چه کرده با ما .... نیاز بچه بدی میباشد (: با داعش هماهنگ کنین بیا بخورتش
پاسخ :
:))))
نیاز بچه خوبی می باشد به شرط اینکه افسارش دست خودمون باشه نه نفسمون ؛)

آبان دخت ...
۰۷ شهریور ۱۶:۰۱
بیشتر نشه؟ شک نکن میشه!
من تازه تمومشون کردم :))) ولی هی پشت هم روشن میشه D:
پاسخ :
الان نگاه کردم! 2 تا بیشتر شده! :دی
:))
عین صـاد
۰۷ شهریور ۱۹:۱۱
سلام علیکم

زیبا بود

و ایضا تذکر بجایی بود

استفاده کردیم

برقرار باشید
پاسخ :
علیکم السلام

ممنونم

سلامت باشید
مردی بنام شقایق ...
۰۸ شهریور ۰۹:۵۲
سلام

البت اونوریشم هست.

یه زمانی میگفتن بجای ماهی به طرف ماهیگیری یاد بدین

الان میگن بجای ماهیگیری یاد دادن حس نیاز به یادگیری ماهیگیری رو ایجاد کنین


خلاصه این حس نیازه آدمو بسیار توانمند میکنه

مثه وقتی یه سوسک ازین گنده بالدارا میذاره دنبال آدم... ینی رکورد دوی المپیکو هم میتونه آدم بشکنه چون حس نیاز به فرار داره (البت برای آقایون مثالش چیز دیگس. مثالشو زنونه زدیم که لمس بشه)
پاسخ :
سلام
بله متاسفانه همینطوره این حسه همه جا هس الا اونجایی که باید باشه و بودنش به درد بخوره!


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
منِ مختصر
میخوام دل به دریا بزنم
اوج بگیرم
پرواز کنم!
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان