دقیقه نودی های لج درآر!!

این دو روز اخر انتخاب رشته

حکم یک مشاور مجرب کنکور رو پیدا کرده بودم

و زخم خورده بودنم و تجربه ی دو بار کنکور دادن مزید بر علت شده بود

( جفتش برا من تاسف داره ها فکر نکنید اینا رو دارم با افتخار میگم :/ )

محمد ( پسرداییم) ظهر روز اخر!! زنگ زده که فلان رشته چطوریه و کجا کار داره و کدوم دانشگاه ها رو بزنم!!!

دقت کنید ظهر روز اخر!!!!

خدایی همه متولدین 76 و 77 انقدر دل سنگینن یا فقط این دو تا بچه ما اینجوری بودن!!!

خب از اونجایی که محمد هم رشته ی من بود توقع داشتم زودتر زنگ بزنه یا بیاد خونمون برا راهنمایی انتخاب رشته

این انتظارم از اونجایی نشات می گرفت که خودم فرستادمش رشته ریاضی :دی زورکی نه ها! بچم استعداد داشت

خلاصه اینکه حدود 40 دقیقه تلفنی حرف زدیم و من فکر میکردم که خب همین کفایته :|

حدود نیم ساعت بعدش مامانم میگن زنگ بزن بهش بگو بیاد اینجا یا برو خونشون قشنگ رشته ها و دانشگاه هایی که میخواد و خوبه رو بررسی کنید باهم.

گفتم خب حرف زدیم دیگه تلفنی!

چشم غره رفت بهم :دی

زنگ زدم و چهل دقیقه بعدش خونشون بودم و پروسه انتخاب رشته انجام شد.

 

محدثه رو هم نذاشتم بلایی سر من اومد کسی سرش بیاره!

 

برای همه ی کنکوری ها دعا میکنم و جدا از ته دلم میخواد همشون رشته ای قبول بشن که خیر و صلاحشون در اونه

و بالاتر از اون دعا می کنم صرفا جهت مدرک گرفتن دانشگاه نرن بلکه واقعا پی علم و دانش برن...

برا این دو نفرم دعا میکنم...

 

+ تو زندگی یه سری انتخاب ها هستند که واقعا مهمند و ارزش وقت گذاری دارند

و یه سری از انتخاب ها هستند که جامعه اونها رو ارزش قرار داده و به نظرم به اون شدتی که جامعه تاکید داره احتیاجی به وقت گذاری نداره و حتی به اون شدت هم مهم نیستند!

 

الهی که انتخاب های زندگیتون همه و همه خوب باشند و در نهایت انچه به صلاحتونه براتون رقم زده بشه :)

 

پ ن

یه چیزی دیگه هم میخواستم بنویسم که یادم رفت:|

نموو هم حافظه ش بیشتر از منه والا :|

 

 

ویار تکلم
۰۲ شهریور ۰۲:۵۶
خسته نباشید واقعا :)
درک میکنم سختی مشاوره انتخاب رشته رو :)
پاسخ :
ممنونم :) سلامت باشید
حدس اینکه این چند روز از اقصی نقاط کشور زنگ زدن بهتون و راجع به رشتتون و مجموعه رشته های پزشکی و پیراپزشکی پرسیدن اصلا سخت نیس!:)
د‌ل‌باخته ..
۰۲ شهریور ۰۳:۱۳
الخیر فی ما وقع
پاسخ :
الهی امین
در انتظار گودو
۰۲ شهریور ۰۴:۲۹
نه منم که الان جای مادراین جوجه‌هام همینقدر ریلکس بودم :))
پاسخ :
شوخی می کنید!!!!!:)
من نمیگم خیلی مهمه ولی دیگه روز اخرم خیلی دیره!!
اسپریچو ツ
۰۲ شهریور ۰۹:۵۷
من هر چی تو خونه سخنرانی کردم هیشکلی محلم نداد:|
پاسخ :
:))
مگه خواهرت کنکوری بود؟؟ 
 
bahar ...
۰۲ شهریور ۱۴:۲۴
(: این کنکور اعلام نتایجو انتخاب رشته چه کردهخ با جوانان ما؟ موفق باشی رفیق
پاسخ :
والا این جوانان نسل جدید هرچی میاد دل سنگین تر میشن! در نتیجه کنکور براشون عددی نیس :))
ممونم عزیزجان
در مسیر شدن
۰۲ شهریور ۱۷:۲۳
نه خسته دلاور

خدا قوت پهلوان
.
.

+ آیکون تشویق ممتد :)
پاسخ :
:)))))

ممنونمم :))))
آلـــزا یمـــر
۰۳ شهریور ۰۱:۱۳
والا کنکوری های ما اصلا رتبه هاشو نگفتن که با توجه به رتبه شون مشاوره بدیم! تازه با اعتماد به نفس فراوان رشته منم زیر سوال بردن و مثلا ازش خوششون نیومد در حالی که اصلاااااا رتبه شون در حد رشته من نبود!(یعنی رتبه شون بد بودا :دی)

به نظر منم یکی از مهم ترین انتخابا موقع انتخاب رشته اس ! شاید بقیه از انتخاب من راضی باشن ولی من خیللللی پشیمونم ! خیللللی :((
پاسخ :
فدا سرت! ماهم پارسال یه دونه از این موارد داشتیم
پدره میومد خونه ما ! منو با خاک یکی میکرد و میرفت!
بعد پسرش با مدرسه غیرانتفاعی و هزارتا ادا و اصول دیگه! گند زد به تمام معنا! اخرم غیرانتفاعی قبول شد

انتخاب رشه مهمه ولی نه انقدر که ادم همه ی زندگیشو به خاطرش تعطیل کنه
پشیمون نباش! به جاش فکر کن برا ارشد راهتو درست انتخاب کنی :)
مهرناز .ج
۰۳ شهریور ۱۷:۵۴
کاش منم عین ادم انتخاب رشته می کردم... داغ دلم تازه شد :)
پاسخ :
هرچند میدونم بهت سخت گذشته ولی 
غصه نخور عزیزجانممم :)
آبان دخت ...
۰۳ شهریور ۲۱:۳۳
فی امان الله ینیا :))
پاسخ :
:))
مخلصیم
شهاب الدین ..
۰۳ شهریور ۲۳:۴۶
سلام
این حس دلشوره برای یه آدم خونسرد رو کاملا درک میکنم.بدتر از اون،آخرشه که وقتی کارشون انجام میشه،نه تشکر نمیکنن که تازه طلبکار هگ هستن که دیدین بی خودی دلتون شور میزد!
ولی درباره این تغییر رشته خیلی سخت نگیرید.حالاها حالاها فرصت دارید برای دوباره از نو شروع کردن!
البته این شوخی بود،ولی من خودم یه کلکسیون تمام عیار از تغییر رشته ام.اونم نه وسط کار.
آخرین مورد هم اینکه بعد کلی سال ریاضیات محض و غیر فنی خوندن،الان دارم مهندسی هوافضا گرایش مکانیک پرواز و کنترل میخونم.یعنی به ازای هر واحدی که برمیدارم،60 پیش نیاز بایستی پاس کنم!عین خیالم هم نیست به واقع!
پاسخ :
سلام
دقیقاااااااا. اون تشکر فدا سرممم حرصم ندن کفایته !

سخت نمیگیرم
کاریه که کردم و هیچ وقت هم به درست بودنش شک نکردم.همین که ته راه رو اشتباه نرفتم برام کفایته.

ماشاالله به شما.خدا حفظتون کنه واسه خانواده تون. چقدر رشته های سخت سخت هم خوندید و می خونید.ریاضی که اصلا دیگه هیچ.زمانی که علوم کامپیوتر میخوندم اصلا ارادت عجیبی به اساتید ریاضی داشتم.یعنی کلا بچه های علوم به شدت ارادتمند اساتید ریاضی بودن:))

دانشجوی کلاس اول دبستان
۰۴ شهریور ۰۹:۳۹
سلام

این دهه هفتادی ها واقعا واقعا خونسرد و به بیان بهتر " بی خیال" هستند
پاسخ :
سلام

روشنا هستم یک دهه هفتادی!!!:))

خداییش نمیدونم چجوریه ولی حداقل نیمه دوم دهه هفتاد واقعا بی خیالن!!
مردی بنام شقایق ...
۰۸ شهریور ۰۹:۵۹
سلام

اوح اوح

بابای مارو هم در آوردن

از همه بدتر این سواله:
-چی بزنم؟
میگم چی دوس داری؟
مثه بز اخوش به آدم نیگا میکنه
میگم اصن رشته هارو میشناسی؟
دوباره مثه همون آقا بزه نیگا میکنه
میگم اصن میخوای بری دانشگاه چیکار؟

ایندفه دیگه مثه بزه نیگا نمیکنه!
میخنده و میگه آخه میگن خیلی باحاله!!!!!


حالا خدایی شما بفرمایید. آیا من حق ندارم با یه لگد بزنم از پنجره پرتش کنم بیرون؟!
خدایی...
پاسخ :
سلام

:)))))

اقا لگد که هیچ! من مجوزشو صادر میکنم شما با کمپرسی از روشون رد بشید :دیییییییییی

خداییش رو اعصابه این بی هدفی و بی اطلاعیشون
من موندم پ به چه امیدی اینا واسه کنکور درس خوندن! :/
مردی بنام شقایق ...
۰۸ شهریور ۱۱:۳۳
همینجوری بی هدف!
دیدن همه کنکور میدن اینا هم دادن
دیدن همه میرن دانشگاه اینا هم میرن
دیدن همه لیسانس گرفتن اینا هم میگیرن
دیدن همه میرن سر کار اینا هم میرن (اگه گیرشون بیاد البت!!)
دیدن همه زن میگیرن اینا هم میگیرن
دیدن همه بچه دار میشن اینا هم میشن
دیدن همه میمیرن اینا هم میمیرن(ایشالا این آخری زودتر :دی)


کلن زندگیشون رو هواس این نسلای جدید انگار!
پاسخ :
زدید وسط خال!
همینجوری الکی الکی زندگی و فرصت زنده بودنشونو از دست میدن...

رسما معلقه!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
منِ مختصر
میخوام دل به دریا بزنم
اوج بگیرم
پرواز کنم!
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان