نامه های خط خطی

الله است و جز او خدایی نیست. زنده و پاینده است . نه چرت او را فرامیگیرد و نه خواب.

(بقره 225)

 

سلام!

 فکر میکنم که اگر تو هم مثل ما میخوابیدی چه بر سر ما و دنیا می امد!

 حتی تصورش هم سخت است. تصور کنم که خوابیده باشی و نتوانی مراقب ما ادم ها باشی!

یا تصور اینکه مثل ما انسانها خسته شده ای و نیاز به استراحت داری.

ما، ادمهایی که با وجود بیداری همیشگیت در حال خرابکاری هستیم! اگر زمانی بخوابی چه خواهیم کرد!

خون یکدیگر را میریزیم.در حق همدیگر ظلم میکنیم. دروغ میگویی. تهمت میزنیم.روی زمینی که تو افریده ای فساد میکنیم. فرشتگان اعتراض کردند چرا انسان را افریدی که در زمین فساد کنند و خون یکدیگر را بریزند و فرمودی من چیزی را میدانم که شما نمیدانید.1

میدانی حتی الان هم که بیداری و هیچ وقت نمیخوابی!گاهی فراموشم میشود که هستی و مراقبم هستی. گاهی انقدر درگیر خودم و خودخواهی هایم میشوم که یادم میرود کسی پشتیبانم هست. کسی هست که حتی اگر من حواسم نباشد و نبینمش و فراموشش کنم او بازهم به یاد من است. چه بقیه باشند و چه بقیه نباشند! کسی هست که بودنش، نهایت بودن هاست. کسی هست که حمایتش، نهایت همه ی حمایت هاست. کسی هست که اگر همه یدنیا هم سد راهم شوند او کمکم میکند.

راستی!چرا فراموشت میکنم با وجود این حجم عظیم بودنت؟

چرا وقتی ته چاه گرفتاری هستم یادم میرود این بودنت را!

چرا یاد نگرفتم به این بودنت "ایمان و اطمینان" داشته باشم؟

گاهی دلم برای "ایقان به بودنت" تنگ می شود...

 

1. ایه 30 سوره بقره

شهاب الدین ..
۳۱ تیر ۰۰:۰۳
سلام
این آیه الان برای من یه معنی و مفهوم تازه داد.
چند وقت پیش یه خواب عجیب دیدم،همونی که نوشتم.که خواب دیدم کلا کس دیگه ای هستم.
حالا اون خواب عجیب هم نه،ولی تو خواب معمولا ما دغدغه هامون تغییر میکنه.زمان و مکانمون عوض میشه.
میخوام عرض کنم اگر قرار بود خدا هم چرت بزنه و بخوابه،دنیا و ما فیهاش کن فیکون میشد هر سری.
و ما وقتی مدت زیادی نخوابیم،تو بیداری مغزمون میخوابه.دیگه نمیکشه،تو همون بیداری رؤیا میبینیم.حتما تجربه کردین،نه؟گاهی حتی حرفهای بی ربط هم میزنیم.
و خدا از ازل بیدار بوده و هنوز بیدار و هوشیاره.
و یه چیز جالب:ما حتی اگه هیچ کاری هم نکنیم،مطلقا کاری نکنیم،باز مغزمون احتیاج به خواب داره.یعنی واقعش این روحمون هست که احتیاج به فرار از این جسم داره.چرا؟کجا میخواد بره؟مگه نه اینکه روحمون از از خداست؟یعنی روح میره که بره جایگاه اصلی اش و مغز چون فعالیتش قطع نمیشه برامون یه میان برنامه پخش میکنه تا روح برگرده؟....
ببخشید،به مطلب شما ربطی نداشت؛ولی نشد جلوی نوشتنم رو بگیرم!
پاسخ :
سلام
یادمه خوابتون رو.درست میفرمایید.
دقیقا همین اتفا میافتاد. من خیلی بلد نیستم درست و درمون بنویسم ولی این مورد کن فیکون شدن همه چیز ! موردی بود که واقعا دلم میخواست روش مانور بدم!
دو خط اخر کامنتتون جدا جای فکر داره! اینکه تو اون وضعیت روح کجا میره! و اصلا وقتی میره!مغز چه میکنه!
خواهش میکنم خیلی هم خوب بود .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
منِ مختصر
میخوام دل به دریا بزنم
اوج بگیرم
پرواز کنم!
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان