همه اش همین بود...

حاج اقا داشت سخنرانی میکرد

از اون حاج اقاهای اهل دل بود و جوان...

بین همه ی حرفاش یه جمله اش خیلی توجهم رو جلب کرد.

(نقل به مضمون) حاجی میگفت:

" این خودکاری که دست منه! مال منه ! میتونم هرکاری دلم خواست باهاش بکنم! کسی هم نمیتونه بهم عیب و ایراد بگیره چون این خودکار ملک منه!ولی این خودکار رو من خلقش نکردم!

ماها رو خدا افریده و خلقت خداییم!در نتیجه جز ملک خدا هم محسوب میشیم و خدا میتونه هرکاری که میخواد با ما بکنه!

موقع افرینش حضرت آدم و فرمان سجده به آدم

شیطان گفت خدا تو منو از اتش افریدی! ادم رو از خاک! و اتش از خاک برتره...

شیطان در برابر خدا و افرینش ادم با عقلش با خدا حرف زد .

"

 

میگه شیطان در برابر فرمان خدا با عقلش جواب داد!

گرفتی چی میخوام بگم؟

میخوام بگم ماها هم خیلی جاها فرمان خدا رو که خالق و صاحبمونه رو گذاشتیم زمین! و با عقل خودمون عمل کردیم!

اونم چه عقلی؟ عقلی که ناقصه! عقلی که به همه ی امور احاطه نداره!

تازه بعدشم که گند کار در میاد شاکی میشیم که چرا اینطور شد!و شروع میکنیم به نق زدن و غر زدن سر خدا!

دیگه نمیگیم خدا که بهمون راه و چاه رو نشون داده بود!ما حرفشو گوش نکردیم!

 

بشینیم فکر کنیم ببینیم کجاها حکم خدا رو گذاشتیم زمین و عقل خودمون رو دست بالا گرفتیم...

 

+

 

آرامشی که اینجا داشتم رو!خودم از خودم گرفتم... یکی نبود بگه دختره خیره سر! تو که دفعه قبلی هم برا همین حذف کردی وبلاگت رو!باز براچی همون اشتباه رو تکرار کردی...

 

+

عمیقا از دست خودم ناراحتم...ناراحتم که برای این جماعت خودِخودم نبودم و حالا اینا تصور میکنن میتونن هرچی خواستن بگن و حکم بدن و منم بی چون و چرا اوامرشونو اجرا کنم...

عزیزم اونی که براش چشم و ابرو میای و حرفتو گوش میده من نیستم...

زیر بار حرف زور از تو بزرگترش نرفتم!تو که کوچیکتری!!

 

+

 

گفت:

جوونی ما به فدات حسین جان

کی می رسیم به کربلات حسین جان

 

چکید

هیچ وقت...

 

+

"هرچه دارم میدهم ای آفتاب
روی قبر مجتبی کمتر بتاب..."

 

"رفتی نگفتی دخترت تنها چه خواهد کرد
این درد پهلو، با دل زهرا چه خواهد کرد

رفتی نگفتی اهل بیتت بی کس و کارند
بعد از تو دنیا با علی اینجا چه خواهد کرد"

 

من مُبهم
۰۹ آذر ۱۴:۲۴
حرف حساب جواب نداره
تا بحال این شکلی بهش نگاه نکرده بودم
پاسخ :
منم همینطور...
فاطمه غلامی
۰۹ آذر ۱۶:۴۹
عجب نکته ای گفت حاجی
حقا که حق گفت
خدا خیرش بده
پاسخ :
اره واقعا
خدا خیرش بده:)
نسل چهارمی
۱۰ آذر ۱۴:۴۶
بسی زیبا...
تعبیر کاملی بود :)
پاسخ :
:)
خدا خیر  بده ب حاجی:)
pary daryay
۱۱ آذر ۱۲:۱۰
چه شعرقشنگی بود اخریش
پاسخ :
:)
مهرناز .ج
۱۲ آذر ۲۲:۴۰
همیشه نظر دادن واسه این پستات سخت بوده برام چون حقیقت محضی درشون نهفته ست که جای هیچ حرفی نمیذاره
در این که عقل انسان ناقصه شکلی نیست. در این که هر کار بخوایم می کنیمو در اخر از خدا طلبکار میشیم هم شکی نیست
کاش یه روزی برسه یه کم بهتر شیم. خیلی نه،فقط کمی.....
پاسخ :
:)
امید به خدا:)
ارکیده س ی
۲۳ دی ۱۷:۰۷
سلام

مطلب خوب شما در کانال انقلابیست منتشر شد

خدا قوت
پاسخ :
سلام

:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
منِ مختصر
میخوام دل به دریا بزنم
اوج بگیرم
پرواز کنم!
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان